9 مرحله آسان برای اینکه جذاب ترین تبلیغات را داشته باشید

دسته بندی :دیجیتال مارکتینگ 30 مرداد 1399 علیرضا بشیری راد 69

چگونه پیام تبلیغاتی نشر کنیم که فروش را چند برابر کند؟

در این نوشته به نکات لازم برای نوشتن پیامی می پردازیم که باعث میشود مشتری نسبت به تبلیغات شما عکس العمل نشان بدهد.

  1. آزمایش خوب که چی؟

زمانی که  تبلیغ خود را کامل کردید،یکبار آن را بخوانید و ببینید آیا از آزمایش «خوب که چی»موفق بیرون می آید؟ اگر بعد از خواندن تبلیغ، فکر کردید که مخاطب هدف با جمله «خوب که چی» به آن جواب خواهد داد، چندین بار انرا بازنویسی کنید تا جواب مخاطبان چیزی مشابه این باشد:

این دقیقا همان چیز مطلوب من است که در جستجویش بودم. چگونه می توانم انرا داشته باشم؟» وقتی متن تبلیغی خود را نقد می کنید، باید بعد از اتمام هر جمله از خودتان سوال کنید، خوب که چی؟ این روش قادر است متن شما را دچار تغییر و قدرت کند. مثلا فرض کنید در متن تبلیغی خود نوشته اید که  بزرگترین توزیع کننده خرما در  کل ایران هستید،در اینجا مخاطب می تواند از خود سوال کند: خوب که چی؟ اما اگر درتبلیغ خود بنویسید خرمایی عرضه می کنید که ککمتر قنددارد و برای کسانی که مشکل قند دارند یک محصول عالی است، مشتری شما حتما میگوید این  همان چیزی است که من میخواستم

  1. نوشته تبلیغی باید دارای محرک های کلیدی باشد

متن  تبلیغ شما باید شامل یکی از محرکهای کلیدی تبلیغاتی باشد که شامل : ترس، طمع، گناه، انحصارطلبی، عصبانیت، موفقیت، یا چاپلوسی و تملق. در صورتی که متن تبلیغی شما فاقد حتی یکی یا چند محرک نیست انرا دوباره بنویسید.

  1. مشتری های خود را قانع کنید که بهای محصول شما کم است شما باید بتوانید اینرا به مشتریتان ثابت کنید که قیمت وبهای محصول تولیدی شما در برابر کیفیت ان بسیار ناچیز است!!!
پیشنهاد ما  فروشندگان چالش ساز همواره بیشتر می فروشند !

این کیفیت محصول شماست که باید ارزش کالا را تعیین کند در واقع این مربوط به تبلیغات نیست بلکه شما باید محصولاتی با کیفیت تولید کنید محصولاتی که از لحاظ کیفی در رده ای باشند که حتی بتوانید انرا به ده برابر قیمت بفروشید تنها در این مورد است که میتوان گفت شما کالا ی با ارزش و با کیفیتی تولید کرده اید.

 

 

  1. مخاطبانتان را شناسایی کنید. سعی کنید در مورد ترس ها، نیازها، نگرانی ها، باورها، رفتارها و علاقمندی های آنها بدانید. همچنین برای شناخت مخاطبان خود میتوانید از روش اقای کریستین بوک استفاده کنید. کریستین میگوید: «روش من برای متقاعد کردن گروه هدف، تماس با آنها و دعوت یک یا دو نفر از گروه برای شام و صحبت جدی تر است. همچنین با ۱۵ تا ۴۰ نفر از آنها تماس تلفنی می گیرم تا تائیدیه های زیادی به دست آورم و به جلسات و نمایشگاه هایی می روم تا آنها را پیدا کنم و با خصوصیات شخصیتی آنها آشنا شوم، در ایده ال ترین حالت، تعدادی از آنها را سال ها در زندگی خصوصیشان همراهی می کنم. به این ترتیب، انگیزه های کلیدی واقعی آنها را میشناسم.
  2. سعی کنید به زبان خودمانی بنویسید از روش نوشتار محاوره ای و خودمانی طبیعی بهره ببرید.  در واقع همانگونه که حرف میزنید، بنویسید.  لحنی  بکار ببرید  که درک آن برای مخاطب ساده و راحت است. به سبگ زبانی ،تبلیغ بنویسید  که مشتریان شما همانگونه تکلم میکند. متن خشک و رسمی اداری و یا  پر از استعارات بی مورد را برای تبلیغ بکار نبرید.
  3. دقیق فرصتها را دریابید توجهی دقیق به رویدادهای محتمل الوقوع در رسانه ها داشته باشید. موضوعی مناسب را انتخاب کنید و
پیشنهاد ما  بستنی کوفته ای! تلفیق بازاریابی سنتی با بازاریابی نوین

در برقراری ارتباط مفید با مشتریان فعلی، تبليغ کردن برای مشتریان جدید و جستجوی شهرت در رسانه ها از آن استفاده کنید.

  1. تبلیغ را با بهترین نقطه قوت خود شروع کنید وقتی نوشته های خود و مخصوصا نوشته های دیگران را می خوانیم، مشاهده میکنیم که ارزشمندترین مورد را برای آخر کار گذاشته اند. آن را به جایگاه اول بیاوریدومتن عادی نداشته باشید.
  2. شما باید بتوانید در خوانندگان تبلیغات خود حس اعتماد ایجاد کنید یکی از  راههای قانع کردن در واقع ایجاد اعتماد است در خوانندگاناعتماد ایجاد کنید به تجربه دریافته ام که یکی از کلیدهای قانع کردن مردم، ایجاد اعتماد در آنهاست . اگر این کار را به خوبی انجام دهید، حداقل، شانسی برای درگیر کردن و قانع کردن خواننده دارید. با این وجود، اگر این کار را به خوبی انجام ندهید، هیچکدام از تکنیکهای تجملی تبلیغ، شما را نجات نمی دهد.
  1. لحن تبلیغ رابه طور علنی و آشکارا برای تبلیغ ننویسید شما میتوانید به جای آن که تبلیغ خود را به گونه ای بنویسید که انگار می خواهید مکالمه ای را با مشتری آغاز کنید،

به گونه ای به نوشتار دراورید  که انگار از قبل مکالمهای با مشتریان  خود برقرار کرده اید  و  اکنون میخواهید جوابگو به آخرین جمله مشتریتان هستید. به طور مثال  بگویید: «شما  داری این ویژگی هستید ولی خودتان بی اطلاع هستید. نمی توانید الان رویاهایتان را بیخیال شوید.»مثلا چرا کاهش یا افزایش وزن اینقدر برایتاندشوار است؟

علیرضا بشیری راد

بشیری راد هستم علاقمند به کارآفرینی و دیجیتال مارکتینگ و 9 سال هست بصورت تخصصی درین زمینه فعالبِت میکنم,خوشحال میشم تجربیات خودمو در اختیارتون بزارم.

مطالب مرتبط :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

لینک کوتاه:

دانلود

لطفا برای دریافت لینک دانلود اطلاعات خواسته شده را وارد نمایید