مشتری وارد می شود!

مشتری وارد می شود!

مشتری شما کیست؟ چه وظایفی دارد؟ محصول شما چگونه او را راه می اندازد؟ راه حل شما چه مزایایی برای او دارد؟ احساسات هرروزه او چیست؟ چه چیزهایی او را راضی و چه چیزهایی او را نگران میکند؟ چگونه به دستش می آورید؟ تصمیم گیرنده کیست ؟ طرفداران شما چه کسانی هستند؟ ناکامی در پاسخ به این پرسش ها هم برای شما و هم برای تیمتان خوب نیست. برای فروش اثرگذار، شناخت نیازهای مشتری ضروری است. هرمحصولی که پیشنهاد بدهید باید به خاطر بسپارید که مردم خریدار سروشکل و محصول و خدمات نیستند، آنها خریدار مزایا و احساسات هستند و این درکی است که کم کم باید به آن برسید.

چهار نوع اصلی مشتری

هیچ راهکار جهانی در کسب و کار نیست تا بگوید چطور می شود مشتری ها را به دست آورد. هروبسایتی با محدوده جالبی از مشتریها بازدید می شود و خیلی از آنها (وبسایت ها) کیفیت های منحصر به فرد و روش متفاوتی برای عرضه محصولاتشان دارند. در فرایند تدوین استراتژی بازاریابی، شناخت انواع مختلف مشتری که  به بازگشت سرمایه شما کمک میکند، مهم است. باتوجه به انواع مشتری، شما باید سروشکلی به روش های بازاریابی خودتان بدهید. از سوی دیگر باید بررسی دوباره ای درمورد استراتژی فروش مبتنی بر همین انواع مشتری داشته باشید.

مشتری بالقوه

مشتری های بالقوه برای شروع به کار مسیر فروش شما لازم هستند. این دسته از نظر فنی مشتری واقعی شما نیستند ولی برای سودآوری در کسب و کار باید با آنها سروکار داشته باشید و اگر از پس این کار بربیایید، بازگشت خوب سرمایه در انتظار شماست. در بسیاری از موارد مشتری کسی را میخواهد تا در تصمیم گیری کمکش کند. اگر وارد وبسایت شما بشود یعنی به معامله با شما علاقه مند است و اگر در پی دریافت اخبار سایت شما باشد و سوالاتش زیاد باشد حقیقتا جذب کارتان شده . اصلا این دسته را از دست ندهید. همیشه با بهترین پیشنهادات خودتان آنها را به وجد بیاورید.

مشتری جدید

همان لحظه ای که فرد تصمیم به خرید از شما میگیرد، مشتری جدید می شود. مثل مشتری بالقوه، باید با مشتری جدید هم در نهایت احتیاط و توجه برخورد کنید. مطمئن شوید که تمامی ابهامات برایش برطرف می شود. همچنین، باید دلیلی برای معرفی کسب و کارتان به دیگران داشته باشند. بنابر آمار اخیر، بیش از 80% بازده کسب و کارها به لطف مشتری های فعلی آنهاست. پس هر مشتری جدید یک خوش شانسی است!

مشتری هیجانی

در بسیاری از موارد با این دسته روبه رو می شوید. مشتری هایی که توان تصمیم گیری سریعی دارند ولی تصمیمات آنها تنها زمانی درست خواهد بود که محیط، مناسب باشد.  جلب توجه و قانع کردن این مشتری بدون تردید بسیار ساده است. اصلا مجبور نیستید وقت زیادی را برای ارتباط گرفتن با او صرف کنید و در عوض دلایل خرید محصولتان را برایشان شفاف سازی کنید. باید مختصر کمکی هم در کنار توضیحاتتان باشد. مالکین کسب و کارهای آنلاین باید روش پرداخت و تسویه حساب مشخصی را هم به این دسته پیشنهاد بدهند.

مشتری تخفیف دار

از اسم آن مشخص است! این گروه از مشتری ها همیشه خدمات و محصولات شامل تخفیف را انتخاب میکنند. اگر دلتان میخواهد جایزه درست و حسابی بدهید، شانس جذب این مشتری ها بالاست.در واقع این مشتری ها تعهدی به شما ندارند مگراینکه مطلوبشان را ارائه دهید!

دیدگاه خود را بنویسید...

  1. منصوره فاتحی گفته؛
    21:37 1399/07/15

    ممنون از مطالب مفیدتان…

    • admin گفته؛
      14:36 1399/07/16

      پاینده باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *