فواید بازاریابی چندکاناله چیست؟

فواید بازاریابی چندکاناله چیست؟

مصرف کننده امروز گزینه های زیادی برای انتخاب از یک محیط رقابتی سالم  دارد که در حوزه کسب و کار ایجاد می شود. او میتواند با برندهای مختلف تعامل داشته باشد و بازخورد محصولاتشان را نیز بدهد. « مصرف کننده، مهم است» و این عبارت برای پیشرفت تولید اهمیت دارد. همچنین، این فضا به نفع شرکت ها برای استفاده از بازاریابی چندکاناله در راستای گسترش مشتری محوری و شناخت اولویت های اوست.

بااین اوصاف، بازاریابی چندکاناله چیست؟

وقتی بازاریابی از چندین رسانه مثل ایمیل، شبکه های اجتماعی، اعلان ها، وبینارها(سمینار های اینترنتی)، pop-upها، تبیلغات و موارد دیگر تولید محصول میکند، کسب و کار قادر است تا به دامنه وسیعی از مصرف کنندگان دسترسی پیدا کند.  این روش بازاریابی  محصول، بازاریابی چندکاناله است و به کسب و کار فرصت بهتری برای فروش و ساخت فضای مشتری محور میدهد. حالا اجازه دهید تا ببینیم این روش چه مزایایی برای شرکت ها دارد:

دسترسی گسترده

میدانیم که تنها با خرید از سوی مشتری است که چرخ کسب و کارتان میچرخد. این حقیقت ساده دلیل تلاش اهالی فن بازاریابی در عرضه روش های متنوع بازاریابی برای محصولات یک کسب و کار هستند. اکنون که در جهانی دیجیتالی هستیم، بازاریابی محصول بااستفاده از مدیوم های دیجیتال روشی درست است. این روش، بهترین روش ممکن برای دسترسی به گستره بیشتری از مصرف کننده است که شاید در محدوده منطقه شما نباشند.  با یک بقالی یا کسب و کار سنتی، مشتری چندانی نصیبتان نمی شود ولی پلتفورم شبکه اجتماعی بهترین روش برای درآمدن از این محدودیت است. مدیوم های فیس بوک، توییتر، پینترست، اینستاگرم و موارد مشابه، مدیوم های معرکه ای برای نمایش محصولات شما هستند. این روش تضمین میکند که شما یک امکان سراسری ارتباطی و قدرت برای سرمایه گذاری دارید.

افزایش فروش

یکی از چشم‌گیرترین مزایای بازاریابی چندکاناله افزایش قابل توجه میزان فروش است. استفاده از بازاریابی چندکاناله افزایش این عدد را در مقایسه با بازاریابی تک کاناله تضمین میکند. امروزه، ترجیح بسیاری از مشتریان این است که نگاهی به سایت های کسب و کار آنلاین بیندازند و سپس تصمیم گیری کنند. وقتی همین کسب و کار در کانالهای متنوع آنلاین در دسترس باشد، برایش اعتبار می آورد. این روش به صورت خودکار بازخورد مثبت مشتری را به همراه دارد و درعوض مشتری بالقوه را افزایش میدهد.

شناخت اولویت های مشتری

استفاده از بازاریابی چندکاناله به شما امکان شناخت خواسته و تمایل مشتری را می دهد. اولین نکته برای یک کسب و کار، دسترسی هرکانال بازاریابی به یک اولویت خاص مشتری است. برای نمونه عرضه جزئیات محصول در فیس بوک احتمالا جواب می دهد درحالیکه  در مدیوم اینستاگرم و پینترست تصاویر زیبا و چشمگیر از محصول، بهتر نتیجه می دهد. نرم افزار کاتالوگ استودیو Catalog Studio از شرکت کو استودیو Questudio یک راه حل بی نظیر برای کاتالوگ سازی در حوزه بازاریابی است. بااستفاده از این نرم افزار میتوان به سادگی کاتالوگ های ویژه ای را برای ارسال به کانال ها درست کرد.

محیط رقابتی

مثل همه کسب و کارهای آنلاین امروز، مهم این است که شما باید همواره برای موفقیت در خط مقدم باشد. رقابت در کسب و کارها سالم است و به نوآوری  و پیشرفت بهتر محصول که نتیجه خرسندی مشتری است کمک میکند. بااستفاده از استراتژی بازاریابی چندکاناله، کسب و کارها دارای مرز می شوند. با وجود بازخوردها، میتوانید دریابید رقبای شما کجا قرار دارند و خط محصولتان را مطابق با آن مدیریت کنید.

با استفاده از نرم افزارهای مدیریت اطلاعات محصول مثل کاتالوگ استودیو میتوانید راه حلهای قابل استفاده ای را برای بازاریابی چندکاناله دراختیار داشته باشید. این نرم افزار ابزار استفاده از انبار مرکزی را برای مدیریت کلیه اطلاعات محصول برایتان فراهم میکند. از کانال پلتفورم تجارت الکترونیک، میتوان یک وبسایت پویا خلق کرد که به بازاریابی محصولات حتی برای تبادلات بازار کمک میکند. روش بازاریابی چندکاناله  برای یک شرکت تجاری، سریع و کارآمد و مقرون به صرفه است.

دیدگاه خود را بنویسید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط