اغلب ما ساعات زیادی مشغول کار هستیم. 40 ، 50 یا حتی 60 ساعت در هفته. اما این احتمال وجود دارد که با توجه به مواردی که باعث حواس پرتی می شوند از جمله شبکه های اجتماعی، بازی های آنلاین، مدیریت زمان ضعیف و… فقط در بخش کوتاهی از روز کار مفید انجام دهیم.

در این مقاله سعی داریم به 5 گام کاربردی راحت و آسان اشاره کنیم که اگر آن ها را در برنامه صبحگاهی خود قرار دهیم موجب بهینه شدن وقت در محل کار می شود و بهره وری شما را در طول روز حفظ می کند.

  1. هفت دقیقه نرمش صبحگاهی

بله فقط هفت دقیقه چون انقدر کوتاه است که جایی وقت کم نمیاورید و انقدر بلند است که هر نوع تنبلی باقی مانده روز قبل را از بدن خارج می کند.

 

 

روش های نرمش فراوانی وجود دارد که می توانید از آن ها استفاده کنید اما روش محبوب من نرمش 7 دقیقه ای است که در مدت 7 دقیقه و با استفاده از 12 نرمش همه گروه های ماهیچه ای اصلی را به کار می اندازد.

  1. روزتان را با صبحونه کامل شروع کنید.

همه ما می دانیم که صبحانه مهم ترین وعده غذایی است و دسترسی به دونات، ساندویچ تخم مرغ و یا یک لیوان ماست برای فعال کردن متابولیسم بدن آسان است.

 

 

در حالی که همه این راه ها خوب است اما از انرژی یک آب میوه طبیعی سالم در ابتدای روز شگفت زده میشوید. ارزان و با میوه های ساده یک آبمیوه حسابی برای خود بگیرید!

  1. سه موفقیت را برای روز خود انتخاب کنید.

مکالمه خود را با همسر یا یکی از اعضای خانواده را تجسم کنید که میپرسد «روزت را چگونه گذراندی؟»

پیشنهاد ما  راز بهره وری شخصی

سه کاری را که دوست دارید در 12 ساعت آینده به انجام برسانید و احساس کنید که روز موفقی داشته اید را مشخص کنید. همه روز ها دارای موفقیت های حماسی نیستند اما این کار باعث پیشرفت شما می شود.

  1. زمان بندی مناسب کار هایتان را بنویسید.

یکی از بزرگترین اشتباهات که افراد مرتکب می شوند این است که فهرست کارهایشان را تبدیل به بازه زمانی نمی کنند. طبق تحقیقات کسانی که زمان بندی را در کارهایشان رعایت می کندد با احتمال بیشتری کارهایشان را به موقع تحویل می دهند.

این کار ساده است : برای هر کار کوچک و بزرگی یک بازه زمانی تقریبی در تقویم خود علامت بزنید با 33 درصد زمان بیشتر که از انجام به موقع کار مطمئن شوید.

اگر پروژه شما طولانی است یا بخش بخش است میتوانید با قسمت کردن آن به کار های کوچکتر مرحله مرحله کار ها را انجام دهید و روند خودتون رو ملاحظه کنید. همچنین با اولویت دادن به کار های مدیریت بیشتری روی کار های کلیدی تر داشته باشید.

  1. بعد از ناهار شروع دوباره.

15 دقیقه ی بعد ناهار را به فکر کردن مشغول شوید و جدا از کار در محیطی آرام به روند خود نگاهی کنید. آیا در حال پیشرفت هستید؟ سرعت خود را بالا ببرید. آیا از مسیر خود منحرف شده اید؟ چرا این اتفاق افتاده است؟ در این وقت استراحت به فکر درباره مشکلات و یا راه های پیشرفت فکر کنید و آن ها را بنویسید و جلو چشم خود بگذارید و بعد با انرژی دوباره کار را شروع کنید.

پیشنهاد ما  تست دیسک (DISC)

این فرمول ساده را مدتی تمرین کنید. مطمئن باشید که نتیجه خواهید گرفت.