هدف بزرگ

بسیاری از مردم،موفق یا ناموفق،بدون داشتن هدف خاصی در زندگی خود سرگردانند.داشتن شغل،درآمد و موقعیت اجتماعی خوب به تنهایی احساس رضایت به همراه ندارد و اگر افراد نتوانند به هدف خاص خود برسند،ناکام باقی می مانند.نکته ی مهم دیگر این است که برای تحقق رویاهای خود علاوه بر مشخص نمودن هدف خود،باید بتوانید صدای خود را به گوش همگان برسانید.چرا که دنیا پر است از افرادی که رویاهای بزرگی در سر دارند اما برای مطرح کردن رویاهایشان به روش های متقاعد کننده مهارت ندارند.

هدف خاص زندگی شما

وقتی بتوانید هدف خود را کشف کنید،زندگی تازه ای برای خود رقم میزنید زیرا بی صبرانه منتظرید که صبح شده و بتوانید با انرژی و لذت فراوان وظایف روزانه ی خود را انجام داده و گام به گام به هدف خود نزدیک شوید.اما نباید انتظار داشته باشید که فورا به هدف خود برسید.فقط باید آمادگی تغییر آنچه که هستید را داشته باشید.

زندگی هدفمند

در گذشته،پیدا کردن هدف زندگی بسیار آسانتر بوده زیرا بسیاری از والدین نوع زندگی فرزندانشان را از ابتدا تعیین میکردند و (هدفمندی)را به فرزندانشان هدیه میدادند.اما امروزه بسیاری از مردم به دیدگاه«هر چه پیش آید،خوش آید»روی آورده اند.اما باید بدانند که یافتن هدف اتفاقی نیست و باید به صورت ساختارمند به دنبال آن باشید.

تخصص شما در چیست؟

باید مطمئن باشید که هدف شما منحصر به خودتان است.در یک کار به خصوص مهارت فوق العاده بدست آورید و در آن کار بدرخشید.این تنها کاری است که می توانید انجام دهید تا در خاطر همه باقی بمانید.

برند شخصی

برندها ابزاری سودمند برای بررسی در دنیای امروزی است که سرعت حرف اول را می زند.پس برای ساخت برند خود باید به نکاتی توجه کنیم:

پیشنهاد ما  تقویت کنندگان

قدم اول و مهم،شناساندن هدف خود به دیگران است زیرا آشکار بودن به اندازه کارایی مهم است.

قابل اعتماد بودن شما،به هویت شما اعتبار می بخشد.

منحصر به فرد بودن ،شما و هدفتان را خاص و متمایز میسازد.

 

 

شناختن خود

گام اساسی که برای رسیدن به هدفتان باید بردارید،شناختن خود و ویژگی های خود است.برای آگاهی از استعداد ها و نقاط قوت و ضعف خود می توانید از آزمون های شخصیت استفاده کنید.نمودار دی.آی.اس.سی افراد را بر اساس چهار جنبه مجزا از رفتارشان طبقه بندی می کند:تسلط (ابراز وجود)-اثرگذاری (موارد اجتماعی شدن)-ثبات (تحمل)-وجدان (ملاحظات سازمانی)

زمانی که هدف خود را کشف کرده و به دنبال آن بروید،خود را در شرایط جدیدی آزمایش میکنید.از طرف دیگر این روند کسب خودآگاهی،شما را در مسیر رسیدن به هدفتان مشتاق تر کرده که این اشتیاق اثرگذاری شما را نیز چندین برابر می کند.

ارزش ها

ارزش های زندگی اولویت های شما را تعیین می کنند،مرزهای اخلاقی شما هستند که انتخاب هایتان را هدایت میکنند،مانند سپری برای شما در مقابل گزندهای زندگی هستند و به شما در مسیر دستیابی به هدفتان کمک می کنند.

در نهایت،دستیابی به هدف

ابتدا لازم است به سه سوال کلیدی پاسخ دهید:

1-چه کاری برایتان آسان است؟ باید دریابید که استعداد شما در جچه زمینه ای است.

2-عاشق چه کاری هستید؟ انجام کار مورد علاقه شما بسیار خشنود خواهد بود.

3-چه کاری شما را عصبانی می کند؟ عاملی که واقعا شما را عصبانی می کند را از بین ببرید.

دستیابی به هدف بزرگ کار آسانی نیست. زندگیتان را به گونه ای سازماندهی کنید که شانس بزرگی برای رسیدن به موفقیت در اختیارتان بگذارد.و با برنامه ریزی گام به گام به هدف بزرگ خود نزدیک شوید.

پیشنهاد ما  مشتریان به ۱۰ دلیل ما را ترک می‌کنند. ( چگونه از آن جلوگیری کنیم؟ )
علیرضا بشیری راد

بشیری راد هستم علاقمند به کارآفرینی و دیجیتال مارکتینگ و 9 سال هست بصورت تخصصی درین زمینه فعالبِت میکنم,خوشحال میشم تجربیات خودمو در اختیارتون بزارم.

مطالب مرتبط :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

لینک کوتاه:

دانلود

لطفا برای دریافت لینک دانلود اطلاعات خواسته شده را وارد نمایید