در بازاریابی شوخ طبع باشید!

شوخ طبعی یکی از نکات مهم بازاریابی است و به این دلیل اهمیت دارد که باعث لطیف کردن آگهی و سورپرایز مخاطبان میشود. شما میتونید شخصا این بازی رو انجام بدین و در وبلاگ خودتون مطلبی بنویسید که به وضوح و با همدلی نشان دهد که روتر کامپیوتر شما چگونه میتواند تا 6.4 ترابایت داده را پردازش کند یا اینکه میتوانید ایده ای را مطرح کرده و چیزی مربوط ، جذاب و البته قابل به اشتراک گذاری خلق کنید.

شرکت سیسکو این کار را با جا انداختن روتر شخصی خود به عنوان بهترین و کامل ترین هدیه روز ولنتاین انجام داد :« هیچ چیز مثل “سیسکو ای.اس.ار 9000″ دوستت دارم را معنا نمی کند. »

شوخ طبعی به قدری مهم است که ” تیم واشر” مدیر ارشد بازاریابی رسانه های اجتماعی سیسکو و طنز نویسی که یکی از طراحان این آگهی است می گوید:« اگر برندی کوچک و متفرقه دارید، شوخ طبعی می تواند کمک کند تا در دنیای پر هیاهو برجسته شوید. »

چطور شوخ طبعی را درفعالیت های بازاریابی خود بگنجانیم؟

  • از افراد خلاق کمک بگیرید!

منشاء همه آگهی های خوب نوشته های خوب است. به عبارت دیگر خنده دار بودن یا نبودن آگهی بسیار مهم است. شاید بامزه و خلاق باشید اما در عین حال باید شرایط را نیز به خوبی درک کنید. نظر خواهی از فردی خارجی که میتواند شوخ طبعی را از زاویه ای ببیند که شاید شما نبینید، بسیار ارزشمند است.

حتما تاکنون به یک تئاتر کمدی بداهه گویی رفته اید. به دنبال یافتن بازیگر یا نویسنده ای باشید که با مبلغی نسبتا کم ویدئویی بامزه برایتان خلق کند.

  • از سر راه کنار بروید.

“واشر” می گوید: «هیچ چیز مانند یک جلسه رسمی قاتل شوخ طبعی نیست.»

پیشنهاد ما  اصول برند سازی

blank

  • داستان بسازید.

ریشه بسیاری از مطالب خنده دار رنج است. اگر درست به آن فکر کنیم میبینیم که در مورد کسب و کار خودتان هم صدق می کند. دلیل تولید یا ارائه خدمت این است که نوعی خلاء یا نا امیدی را در بازار احساس کرده اید. شوخ طبعی باعث می شود با اغراق و بزرگ جلوه دادن نا امیدی تا حدی مضحک، آن درد را کنکاش کرده و تحت کنترل در آورید.

بسیاری از تلاش های بازاریابی برای فروش محصولات یا خدمات متمرکز است اما مشتریان بیشتر علاقه دارند بدانند آنچه به آن ها عرضه می شود چگونه می تواند به آن ها کمک کند. چطور می تواند بارهایشان را به دوش بکشد یا از رنجشان بکاهد؟

  • به جای بودجه بیشتر از مغزهای بیشتر استفاده کنید!

شاید کسب و کار های کوچک با چالش های ناشی از بودجه و منابع محدود مواجه باشند، اما بدون شم وقتی نوبت به بازاریابی خنده دار می رسد، از مزیت خاصی برخوردارند. در مجموع، شرکت های بزرگتر کاغذ بازی بیشتر و فرایند تایید طولانی تری دارند که فرز و چالاک بودن در بازاریابی را برای شان دشوار می سازد.

آیا شرکتی بزرگ می تواند یک ویدئوی خنده دار و مفرح بسازد؟ احتمالا نه. اما شرکت های کوچک باید ریسک کنند و این همان جایی است که کمدی وارد ماجرا می شود.