کنجکاوی

بار آخری که یه کاری رو برای بار اول انجامش دادی چه موقعی بوده؟

خلاصه مطالب

شروع کردن هر کاری نشان دهنده تغییر در زندگی و قدرت است.

“کنجکاوی” باعث می شود تا پذیرش ایده های جدید را داشته باشید و بتوانید آنها را تجربه کنید.

اگر بهای اشتباه کردن کمتر از بیکار نشستن باشد در این زمان باید کنجکاوی داشته باشید.

تحت هیچ شرایطی از شکست نهراسید چرا که شکست نقطه ای در مقابل نردبان ترقی می باشد.

شرکت بیشتر تمایل دارند تا برای فرمانبری نسبت به ابتکار و سازگاری ارزش بیشتری قائل شوند و بتوانند تعادل را تقویت کنند.

ایده شما باید به نحوی باشد که محصول یا خدمتی که بتوانید آن را به بازار عرض کنید.

چناچه به هر دلیل شما نتوانید با انگیزه و رغبت وارد بازار شوید عالی ترین برنامه کسب وکار هم با ناکامی مواجه می گردد.

باید سراغ ایده هایی بروید که در آنها بیشترین بازدهی را داشته باشید تا بتوانید کار را آغازکنید.

در چکیده چه می آموزید

  1. داشتن ایده های خوب دقیقا به همان اندازه شروع کردن بسیار مهم است.
  2. شرکتهای رقیب به عمل نیروهای خود و نوآوری آنها نیازمند هستند.
  3. آنچه که فرد را از رسیدن ایده های ناب به تولیدات قابل عرضه در بازار نگه می دارد.

در کتاب ست گادین واین گرتسکی قهرمان هاکی خلاصه کتاب را در یک جمله بیان کرده : « 100 درصد شوت هایی که انجام نمی دهید را از دست می دهید . »

گادین با شیرین زبانی با روشهاس مختلفی مخاطب را برای پرتاب شوت راهنمایی می کند و برای شروع تشویق می کند چرا که معتقد است در دنیای رقابتی امروز تنها راه موفقیت نوآوری به کمک اقدام است که جزو ملزومات استاندارد هستند.

این کتاب لزوما به کسانی پیشنهاد شده که به تلنگر قوی برای بیداری نیاز دارند.

« می خواهم شروع کنم »

فردی همیشه دنبال راه کارهایی است که ببیند چه کسی  راهی را سریع تر و بهتر و با هزینه کمتر انجام می دهد. یکی از این روشها استفاده از اینترنت است.

روشهای قدیمی مانند پول و در دسترس بودن دیگر جوابگو نیست.

مواردی همچون کارکنان ، شرکتها ، مواد اولیه، ایده ها ، سرمایه گذاری ، بازاریابی و حمل و نقل نسبت به گذشته ارزان تر و در دسترس هستند.لازمه اینکار ادغام همه این موارد و تبدیل آن به یک فرمولی برای شروع کار و شوق رسیدن به موفقیت است.تنها نقطه متمایز کننده نقطه شروع است.

الزامات هفت گانه موفقیت

  1. اطلاع از بازار ، رقیبان و فرصت های پیش رو و اینکه چه جایگاهی دارید .
  2. با مطالعه و تحقیق از اتفاقات پیش رو آمادگی کسب کنید.
  3. بصورت مرتب با مردم در تعامل باشید تا در رویارویی به بازار بتوانند به شما اعتماد کنند.
  4. یک رویه مشخص داشته باشید تا سیستم انتظاراتش را از شما بداند.
  5. سرمایه یی برای خودتان ایجاد کنید که بتوانید از این طریق فروش کنید.
  6. برای اینکه بتوانید قیمت های مناسبی برای محصولات خود تعیین کنید باید بهره وری مناسبی داشته باشید.

این 7 مورد لازمه رسیدن به موفقیت است بدون آن رسیدن به موفقیت کار طاقت فرسایی می باشد.

کنجکاوی

از استادان دانشگاه ام.آی.تی برای پسرخردسالش یک جعبه آوازه خوان فلزی سنگین درست کرد که مثل یک اسباب بازی معمولی نبود.  بر روی این جعبه دکمه هایی وجود داشت که وقتی در جهت های مختلف چرخیده می شد ، چراغهای آن روشن می شد یا صدایی از آن تولید می شد که درنتیجه بازی با دکمه ها و مشاهده نتایج آن ، کودک نحوه کارکرد جعبه را فرا می گرفت.

با کنجکاوی و کار کردن با جعبه شما هم می توانید نسبت به فراگیری ایده های نو و نتایج پیش بینی نشده دست پیدا کنید.

پیشنهاد ما  هدف بزرگ

کار برنامه نویسان به همین صورت می باشد.

به هیچ عنوان نباید اجازه دهید که سختی در شروع کار شما را از تلاش و کوشش باز دارد.

برای شروع باید بخواهید و در هر جایی که هستید قدم کوچکی بردارید ، و شروع کردن مهمترین اصل در هر کاری است و بعد هر مشکی که برخوردید سریعا بفکر راه حل چاره ای برای رفع آن باشید، از هر روشی که میتوانید استفاده کنید تا مشکل برطرف گردد.

در دنیای امروز نوآوری امری بسیاری مهم تلقی می شود و به همین دلیل رقابت بسیار زیاد است و برای موفقیت باید کسب و کارتان را مطابق وضعیت موجود فراهم کنید.

تغییر در مقابل ریسک

“تغییر جریان است”. اغلب مردم ریسک کردن را با «حرکت یا تغییر» اشتباه می گیرند و در مقابل هر گونه تغییر مقاومت می کنند. به دو دلیل این عمل اشتباه است: یکی اینکه ریسک و شکست ذاتا عمل اشتباهی نیست. و دوم به این دلیل است که مردم هرگونه اقدامی را پر ریسک تلقی می کنند. از آنجا که دنیای کسب و کار و رقابتی امروز بشدت در حال تغییر است خودداری از حرکت و تغییر و نوآوری حتی میتواند بدتر ازشکست باشد.

شکست یکی از پله های نردبان پیشرفت و ترقی است. مغز انسان در مقابل ندای درونی که باز دارنده در مقابل فرصتهاست مقاومت کرده و شما باید بجای تسلیم شدن به صدای فکرتان گوش فرا دهید و به آن عمل کنید.

blank

وقتی تعادل قابل قبول شد

هر روز طبق برنامه معینی عمل کرده تا بتوانید یک شروع عالی داشته باشید. و در طول روز تمام تلاش خود را انجام دهید و مثل یک عادت شما هر روز وادار به انجام کارها مطابق برنامه شوید. همانند گوگل که حتی بعد از موفقیت موسسان آن به نوآوری خود ادامه دادند.

امروزه همانگونه که طراحان میخواهند محصولاتشان کار می کند و اگر چیزی درست عمل نکند جای تعجب است. در واقع کیفیت حرف اول را می زند.در عصر حاضر برند همیشه باید بر سر زبان ها باشد و صرفا انجام تعهداتتان شما را از رقبا متمایز نمی کند.

شرکتها با استفاده از روش مختلفی تعادل را برقرار می کنند و علاوه برآن برای نوآوری نظم و فرمانبرداری را انتخاب می کنند .

تمایل به بهره وری کارا و قابل تکرار، از شرکت هنری فورد نشات می گیرد. او صدها و هزاران اتومبیل یکسان را به دفعات مکرر و به ارزان ترین روش ممکن گسترش داد که این سیستم اتوماتیک احتمال تغییر ، ابتکارو ریسک را تضعیف می کرد. امروزه، سازمانهای موفقی همچون گوگل و اپل ، الگوی کسب و کاری را رواج داده اند که با توجه به آن  می توان پروژه های نوآورانه ای را آغاز می کنند که این پروژه ها  بصورت مرتب در حال رشد و بهبود هستند و گسترش پیدا  می کنند. هنگامی که پروژه ای به اتمام رسید، شرکت موظف است که پروژه دیگری را شروع کند.

نتیجه داشتن یک محیط کاری منسوخ  شده و سرکوب کننده ابتکار این است که افراد نمی توانند ایده های جدیدی ارائه کنند. در مقابل، منتظر می مانند تا شخی که در راس امور است ابتکار را در دست گیرد و کاری را آغاز کند. نویسندگان امیدوارند که کارگزارها تصمیم به فروش کتاب های آن ها بگیرند، کارمندان منتظرند که مدیران آ نها را ارتقا دهند و ورزشکاران  نیز امیدوارند که یک تیم حرفه ای آ نها را برگزیند.  »ذهنیت مرا انتخاب کن« محدودیت آور شده است. این اختیار را پس بگیرید و خودتان به دنبال شغل ایده آل برای خود باشید.

زمان مناسب برای کنجکاوی

برای نوآوری لازم نیست که کارآفرین مستقلی باشید بلکه هر نوعی از کسب وکار با داشتن کارکنان ریسک پذیر سود کسب می کنند. کارفرمایان نیز معتقدند که پیدا کردن افراد مشتاق و با انگیزه که از نبوغشان در کارهای جدید و نوآورانه استفاده کنند، دشوار می باشد. اگر به هر دلیلی پروژه با شکست مواجه شود، مدیران کارکنان خود را که تلاش کرده اند را تحسین می کنند.

پیشنهاد ما  یادگیری مکالمه زبان انگلیسی در 55 گام ساده و سریع

همواره باید به کنجکاوی خود را جریحه دار کنید. خلاقیت ، نوآوری و کنجکاوی، شمارا به سمت  جاده موفقیت پیش می برد هنگامی که بدون هیچ مانعی دنبال کنجکاوی خودتان می روید، در رفتار کودکانه خود تامل کنید.  به خود اجازه ندهید که ترس از شکست، شما را به عقب براند. بیان کردن نظرات در حضور دیگران وحشتناک است. هنگامی که ندای درونی به شما می گوید، «در مورد….. چطور ؟ » یا «چه می شود اگر… » این فکر را تا رسیدن به نتیجه دنبال کنید. سپس، از طوفان فکری به سمت اقدام حرکت کنید.

در پاره ای از اوقات، ایده تان را به محصول یا خدمتی تبدیل کنید که قابل عرضه به بازار باشد  در غیر این صورت، فقط یک سرگرمی برای خود ایجاد کرده اید.

چرا شروع کنیم؟

در تحقیقاتبه عمل آمده  نشان داده شد که اکثر شرکتها بیشترین رشد خود را در 5 سال اول تجربه می کنند. درابتدای کار، سیستمها روان است و مدیران با آزمون و خطا  می آموزند. عشق و اکتشاف ، اشتیاق افراد به کار را زیاد می کند. وقتی نام شرکتی معروف شد، از این پس این نوع بی نظمی بانشاط  را تجربه نخواهد کرد، مگر این که رهبران و یا مدیران همه افراد را تشویق به کنجکاوی و انجام کارها به روش های جدید استفاده کنند.

شروع یک گزینه نیست، یک »اجبار اخلاقی « است. اگربه دنبال ایده های خود  نروید، سوال نپرسید یا براساس غریزه تان عمل نکنید،مسلما به تیم و شرکت تان آسیب خواهید زد اگر شرکتی که درآن شاغل هستید، شما را برای شروع کاری تشویق نمی کند، احتمالا بهترین زمان است که گزینه های دیگری را نیز تست کنید.

در بعضی افراد تمایل زیادی به طوفان ذهنی اید ه ها هست با این حال ، ایجاد جریان های بی انتها از عقاید، بدون حمایت عملی از آ نها بهر ه ورانه نیست. بعضی دیگر فکر می کنند که باید برای هرالفی آکلاد بگذارند، برای هر نوع ت، نقطه بگذارند  و پیش از اقدامی بر اساس هر ایده ، همه احتمالات را بسنجند، دیگر نوآوران نیز پروژه ای را پس از

پروژه دیگر آغاز می کنند، بدون آنکه برنامه ای برای تکمیل هر یک از آن ها داشته باشند.

شما افرادی را مشاهده می کنید که در کار خودشان سوالات  زیادی می پرسند ، یادداشت های زیادی می نویسند  و از یک ایده به ایده دیگری می روند. آن ها رویاهایی بزرگی در سر دارند، اما قدم کوچکی بر می دارند. سپس با گذاشتن نام» مبتکر«  بر خود، رفتارشان را توجیه  می کنند. گاهی اوقات، خود را وادار به انتخاب ایده هایی کنید که فکر می کنید امکان پیاده سازی دارند و کارتان را آغاز کنید. از آن جا که آغاز کردن به ماهیت

دوم انسان تبدیل می شود، حرکت شکل می گیرد و شما آگاهی بیشتری از فرصتهای خود بدست می آوردید و به شکل گیری فرهنگی در شرکت کمک می کنید که به دنبال بهبود، ارتقا، آزمایش و نوآوری مرزها و برفراشتن پرچم در آن است.

درباره نویسنده

ست گادین وبلاگ نویس و روزنامه نگار، 12کتاب پرفروش در زمینه کسب وکار نگاشته است که ازآن میان  می توان به »بازاریابی با مجوز «و» کوفته بستی« اشاره کرد. او مدیر ارشد اجرایی انتشارات اسکوئیدو می باشد.