آموزش گام به گام مدیریت پیج اینستاگرام

مدیریت پیج اینستاگرام! امروزه بیش از ۲۵ میلیون شرکت در سراسر جهان از اینستاگرام برای تجارت خود استفاده می‌کنند و بیش از ۲۰۰ میلیون کاربر در آن وجود دارند که از خدمات این سیستم عامل برخوردار می‌شوند.

بسیاری از کسب و کارها برای افزایش فروش و جلب توجه مخاطبان بیشتر، به مدیریت پیج در اینستاگرام و تولید محتوا در آن روی آورده‌اند، با این حال مسئله‌ای که وجود دارد این است که شما تنها به کمک مدیریت اینستاگرام به روش صحیح و اصولی می‌توانید به اهدافی که برای موفقیت تجارت خود در نظر گرفته‌اید دست بیابید.

حتی اگر به تازگی وارد حوزه مدیریت پیج اینستاگرام برای کسب و کار خود شده‌اید، نیاز به آموزش در این مسیر دارید تا در نهایت بتوانید برای مخاطبان هدف خود ارزش آفرینی کنید. برای شروع بهتر است بدانید که چگونه باید یک حساب در اینستاگرام ایجاد نمایید.

مرحله اول: ایجاد حساب تجاری در اینستاگرام
اولین مسئله برای مدیریت پیج این است که یک حساب کاربری در این پلتفرم بسازید. برای راه اندازی اکانت این مراحل را دنبال کنید:
1. برنامه اینستاگرام را بارگیری و سپس باز کنید.
2. بر روی دکمه ثبت نام یا ایجاد حساب ضربه بزنید.
3. اگر می‌خواهید که یک حساب تجاری در این سیستم عامل داشته باشید بهتر است آدرس ایمیل خود را وارد کرده و سپس آن را به صفحه فیس بوک خود متصل کنید.
4. در این مرحله نیاز است تا نام کاربری منحصر به فرد و رمز عبور را انتخاب کرده و اطلاعات نمایه را تکمیل کنید.
اکنون یک حساب کاربری اینستاگرام دارید که می‌توانید از آن برای اهداف مورد نظر خود استفاده کنید.
همانطور که اشاره شد برای یک حساب تجاری لازم است که حتما حساب شخصی اینستاگرام را به حساب فیس بوک خود متصل کنید. همچنین بهتر است اطلاعات تماس حاوی آدرس ایمیل، شماره تلفن و یا آدرس محل کار خود را اضافه کنید؛ زیرا این موارد باعث افزایش اعتماد مخاطبان به شما می‌شود.
مرحله دوم: طراحی استراتژی مناسب برای مدیریت اینستاگرام
همواره ایجاد یک استراتژی مناسب باعث می‌شود تا هدفمند و منسجم عمل کنید.
شناخت مخاطبان هدف
قبل از اینکه تصمیم بگیرید چه نوع محتوایی را باید در حساب خود منتشر کنید، ابتدا به این فکر کنید که مخاطبان شما چه کسانی هستند؟ اکثریت قریب به اتفاق کاربران در اینستاگرام افراد زیر ۳۵ سال هستند که بین کاربران زن و مرد تقسیم شده‌اند. از آنجایی که بازار هدف شما یکی از مهم‌ترین قسمت‌های استراتژی بازاریابی به شمار می‌آیند، لازم است تا مخاطبان خود را بشناسید. به عبارت بهتر حتی اگر یک حساب شخصی ایجاد می‌کنید، باید بدانید که تولید محتوا از طریق اینستاگرام را برای چه کسانی انجام می‌دهید.
زمانی که درک کنید مخاطبان شما چه کسانی هستند، نوبت به این می‌رسد که بدانید آن‌ها چه محتوا و چه مطالبی را دوست دارند. ایجاد تعامل و برقراری ارتباط در این بخش باعث می‌شود تا عملکرد بهتری در مدیریت پیج اینستاگرام خود ارائه دهید.
تعیین اهداف
مهم است که بدانید با استفاده از سیستم عامل اینستاگرام می‌خواهید به چه اهدافی دست پیدا کنید؟ درک صحیح اهداف شما را در مسیر درست قرار می‌دهد. به عنوان مثال آیا هدف شما از مدیریت پیج اینستاگرام افزایش آگاهی از برند است و یا می‌خواهید از این طریق مخاطبان بیشتری را جذب کرده و به افزایش درآمد خود کمک کنید؟ حتی ممکن است مایل به افزایش آگاهی کاربران از برند شخصی خود باشید. همه این موارد به شما کمک می‌کند تا عملکرد بهتری نشان دهید.
تمرکز بر معیارهای عملکرد مناسب
در مدیریت پیج اینستاگرام معیارهای دقیق اندازه گیری و پیگیری آن‌ها بسیار اهمیت دارد و ممکن است برای هر کسب و کار متفاوت باشد. با این حال بسیار مهم است که شما به این اعداد و ارقام توجه داشته باشید.
به عنوان مثال معیارهایی مثل نرخ تعامل بر اساس میزان لایک و همچنین بر اساس اشتراک گذاری پست می‌تواند به شما کمک کند تا میزان محبوبیت مطالب منتشر شده را بررسی کنید. بسیاری از این معیارها بر اساس اقداماتی که کاربر انجام می‌دهد تعیین می‌شود از این رو توجه به علاقه کاربران به شما کمک می‌کند تا حساب کاربری خود را بهبود دهید.
استفاده از یک تقویم محتوایی در اینستاگرام
به کمک یک برنامه منظم می‌توانید به راحتی پیج اینستاگرام را مدیریت کنید. حساب شما توسط کاربران زیادی دنبال می‌شود؛ آن‌ها انتظار دارند که به طور منظم پست‌های شما را مشاهده کنند. از طرفی شما نیاز دارید که کاربران از نام تجاری و یا نام شخصی شما آگاه شده و با محتوایی که ارسال می‌کنید درگیر شوند.
بهترین زمان برای ارسال پست را می‌توانید بر اساس ابزارهای تجزیه و تحلیلی که اینستاگرام در اختیار شما قرار می‌دهد متوجه شوید. در نتیجه به کمک آن می‌توانید یک تقویم محتوایی ایجاد کنید تا بدانید که بهتر است پست‌های خود را در چه زمانی منتشر کنید.
برای دسترسی به اطلاعات بیشتر می‌توانید به نمایه اینستاگرام خود بروید. پس از آن روی نماد سه خط در بالا و سمت راست کلیک کنید تا بخش Insight را مشاهده نمایید. با استفاده از اطلاعاتی که بخش آمار در اختیار شما می‌گذارد برنامه ریزی برای ارسال پست آسان‌تر خواهد بود.

پیشنهاد ما  در بازاریابی به یک اکتفا نکنید!!
مدیریت پیج اینستاگرام

پنل مدیریت پیج اینستاگرام شرکت فرهوش

مرحله سوم: نمایه خود را بهینه سازی کنید

یکی دیگر از کارهایی که باید در مدیریت اینستاگرام به آن توجه داشته باشید، این است که نمایه خود را برای دریافت بهترین نتایج بهینه سازی کنید.

همانطور که پیش‌تر به آن اشاره کردیم، بسیار مهم است که آدرس ایمیل، شماره تلفن و آدرس محل کسب و کار خود را برای حساب‌های تجاری وارد کنید. این کار باعث افزایش اقدام به عمل (CTA) توسط کاربران می‌شود.

بیو را ویرایش کنید

شما می‌توانید ۱۵۰ کلمه را وارد بیو اینستاگرام خود کنید. با این حال بسیار مهم است که در این توضیحات به مخاطب بگویید که شما چه کسی هستید؟ چه کاری انجام می‌دهید و چرا مخاطبان باید شما را دنبال کنند؟ می‌توانید در این قسمت از ایموجی‌های موثر نیز به تعداد کافی استفاده کنید. برای عملکرد بهتر بیو هشتگ‌های مرتبط با کسب و کار خود را به کار ببرید.

به کارگیری فاصله، حروف می‌تواند مطالب مهم را در چشم کاربر برجسته‌تر کند.

انتخاب عکس مناسب برای نمایه اینستاگرام

برای بسیاری از کسب و کارها بهترین عکس نمایه ،تصویری از لوگو و برند آن‌ها می‌باشد. با استفاده از این عکس می‌توانید به مخاطبان خود کمک کنید تا فورا نام تجاری شما را شناسایی کنند.

با این حال برای برند شخصی خود می‌توانید از عکس‌های شخصی استفاده کنید.

برای مدیریت بهتر پیج می‌توانید عکس‌هایی با اندازه ۳۲۰ پیکسل را بارگذاری کنید، در نهایت مطمئن شوید که تصویر نمایه به شکل واضح و باکیفیت برای مخاطبان قابل مشاهده است.

مرحله چهارم: محتوای عالی در اینستاگرام ارسال کنید

همانطور که می‌دانید پلتفرم اینستاگرام به عناصر بصری وابسته است. به همین دلیل پست‌هایی که ارسال می‌کنید از لحاظ جذابیت‌های بصری اهمیت زیادی برای مخاطب دارد.

پیشنهاد ما  ویژگی‌های مورد نیاز برای یک مشاوره کسب و کار

بهتر است یک قالب مشخص با تم رنگی جذاب برای ارسال پست‌ها در نظر بگیرید. این کار به مدیریت آسان پیج اینستاگرام کمک می‌کند. اگر پیج شما خدمات محور یا محصول محور است، سعی کنید نظرات مشتریان را نیز در اختیار سایر کاربران قرار دهید.

هنگامی که در مورد ارسال یک محتوا تصمیم گرفتید به ارتباط موضوع کپشن با تصویر توجه کنید. رنگ‌ها و فیلترهای متنوعی وجود دارد که می‌توانید هر یک از آن‌ها را برای جلب توجه بیشتر مخاطبان به کار ببرید.

عکس‌های شگفت انگیز بگیرید 

برای مدیریت بهتر پیج اینستاگرام لازم است عکس‌های خوب و با کیفیت منتشر کنید. نیازی نیست که یک عکاس حرفه‌ای باشید و به تجهیزات خاصی نیز احتیاج ندارید، چرا که تلفن همراه شما و همچنین سایت‌هایی که عکس‌های با کیفیت ارائه می‌دهند می‌توانند بهترین دوست شما در زمینه ارسال پست‌های جذاب برای کاربران باشند.

مهم نیست که چقدر در عکاسی عالی هستید تنها کافیست با استفاده از برنامه‌های ویرایش عکس فیلترهای مناسبی را برای افزایش جذابیت تصاویر انتخاب کنید.

با استوری اینستاگرام داستان بگویید!

روزانه بیش از ۴۰۰ میلیون نفر از استوری‌های اینستاگرام استفاده می‌کنند. این نشان دهنده محبوبیت این بخش از این پلتفرم برای کاربران است، بنابراین برای مدیریت پیج اینستاگرام بهتر است داستان‌های جذاب و مرتبط با حوزه کسب و کار و یا برند شخصی خود برای مخاطبان تعریف کنید. از تصاویر بی نظیر و خلاقیت‌های جدید در این بخش استفاده کنید.

بدون شک با استفاده از این بستر عالی احتمال افزایش دنبال کنندگان شما بیشتر خواهد بود.

کپشن‌ها را جذاب و منحصر به فرد بنویسید

در کنار استفاده از تصاویر عالی نباید از کپشن‌های زیر هر تصویر غافل شوید. به این دلیل که این امکان را به شما می‌دهند تا مطالبی که برای کاربران ارزش آفرینی می‌کنند را ارائه دهید. هرچقدر کپشن‌ها جذاب، خلاقانه و منحصر به فرد باشند، احتمال جلب توجه کاربران بیشتر است. می‌توانید شکلک‌ها و هشتگ‌های مناسب را در زیر هر پست قرار دهید.

مرحله پنجم: نحوه افزایش رشد فالوورها

در شبکه‌های اجتماعی همه‌ چیز به یک جامعه بزرگ مرتبط است. می‌توانید با سایر کسب و کارها و اینفلوئنسر‌های مطرح در این پلتفرم ارتباط برقرار کرده و با آن‌ها در تعامل باشید، زیرا این کار به مدیریت بهتر پیج کمک می‌کند.

استفاده از هشتگ‌های مرتبط و مناسب

یکی از روش‌هایی که به مخاطبان کمک می‌کند تا شما را آسان‌تر پیدا کنند، هشتگ‌های مرتبط با نام تجاری و یا برند شخصی شما می‌باشد، بنابراین سعی کنید آن‌ها را به شکل بهینه و مناسب به کار بگیرید.

به نظرات و کامنت‌ها پاسخ دهید

به یاد داشته باشید که در بازاریابی اجتماعی و در پلتفرم‌هایی مثل اینستاگرام برقراری ارتباط و تعامل با کاربران اهمیت زیادی دارد؛ بنابراین سعی کنید به نظرات و کامنت‌هایی که برای شما ارسال می‌کنند پاسخ دهید. این مسئله باعث ارزش بیشتر برند شما در چشم مخاطب می‌شود.

نتیجه گیری

روش‌های زیادی وجود دارد که می‌توانید با استفاده از آن‌ها پیج اینستاگرام خود را مدیریت کنید، با این حال مواردی که به آنها اشاره کردیم در مدیریت اینستاگرام بسیار مهم و حیاتی هستند. به یاد داشته باشید که با استفاده از بررسی نتایج و تجزیه و تحلیل داده‌ها می‌توانید به شکل موثر برای مدیریت پیج اینستاگرام خود اقدام کرده و به موفقیت مد نظر خود دست پیدا کنید.