با توجه به اینکه امروزه بسیاری از مصرف کنندگان برای خرید محصول و دریافت خدمات از تحقیق و خرید آنلاین استفاده می‌کنند، بسیاری از کسب و کارها به منظور تقویت حضور در این فضا نیاز به یک مشاوره کسب و کار دارند. به عبارت بهتر برای دریافت مشتری‌های جدید و بهبود استراتژی محتوا، نیاز به یک مشاوره دیجیتال مارکتینگ است تا به مشاغل کمک کند؛ یعنی بهترین فرصت‌ها را شناسایی کرده و استراتژی بازاریابی آن‌ها را بهینه کند. 

امروزه بازاریابی دیجیتال برای بسیاری از کسب و کارها یک امر ضروری به شمار می‌آید. یک مشاوره تجارت الکترونیک خوب می‌تواند به شما به عنوان صاحب یک تجارت کمک کند تا روش‌های مناسبی را برای افزایش بازدید کنندگان از سایت و همچنین افزایش نرخ تبدیل انتخاب کنید.

مشاوره دیجیتال مارکتینگ چیست؟

مشاوره بازاریابی دیجیتال فرد یا سازمانی است که استراتژی‌های مربوط به بازاریابی اینترنتی را به یک شرکت توصیه کرده و همچنین در این راستا برنامه ریزی و تحقیق می‌کند. به عنوان یک مشاور، هدف اصلی آن‌ها افزایش هدایت بازدیدکنندگان به سمت کسب و کار شما و همچنین نرخ تبدیل سایت است که نتیجه آن رشد و درآمد بیشتر برای مشاغل شما خواهد بود. همچنین یک مشاوره کسب و کار می‌تواند در بخش‌های مختلف وارد عمل شود، به عنوان مثال می‌تواند به عنوان یک مشاوره تجارت الکترونیک، مشاوره بازاریابی و مشاوره تبلیغات سازمان شما نیز فعالیت کند.

 

مسئولیت‌های روزمره یک مشاوره بازاریابی شامل این موارد است:

– بررسی شرایط آنلاین مشتری از وب سایت وی گرفته تا حساب شبکه‌های اجتماعی

– توسعه کمپین‌های بازاریابی اینترنتی

– افزایش تاثیر طراحی و آزمایش‌های متفاوت بر روی استراتژی‌ها

– بررسی عملکرد کمپین مشتری به کمک گوگل آنالیتیکس

 

ممکن است در برخی موارد شرکت‌ها با مشاوره کسب و کار خود در زمینه خاصی از بازاریابی دیجیتال همکاری کنند، به عنوان مثال ممکن است صاحب تجارت خاص بخواهد که تمرکز مشاوران او بر بهینه سازی موتورهای جستجو باشد.

مشاوره ی کسب و کار

وظایف یک مشاوره کسب و کار و دیجیتال مارکتینگ چیست؟

مهم‌ترین کارهایی که یک مشاوره کسب و کار برای شما انجام می‌دهد و معمولا در آن‌ها اطلاعات و تجربه دارد، می‌تواند شامل این موارد باشد:

سئو

– تبلیغات پرداخت به ازای هر کلیک

– بازاریابی از طریق ایمیل

– بازاریابی محتوا

– بازاریابی از طریق رسانه‌های اجتماعی

 

از آن جایی که خدمات بازاریابی اینترنتی طیف گسترده‌ای دارد، بسیاری از مشاغل در حوزه تجارت الکترونیک و تبلیغات با یک شرکت مشاوره بازاریابی وارد همکاری می‌شوند، در نتیجه می‌توانند تیمی از مشاوران متخصص در زمینه‌های مختلف دیجیتال مارکتینگ داشته باشند.

بازاریابی دیجیتال یک زمینه کسب و کار در حال رشد و نوآوری است، از این رو بسیار مهم است که از متخصصانی در این حوزه کمک بگیرید که با استراتژی‌ها و تکنیک‌های مختلف در این حوزه آشنا هستند و می‌توانند از طریق شیوه‌های زیر به رشد تجارت شما کمک کنند.

 

 ۱. یافتن مشتریان جدید

یکی از ویژگی‌های یک مشاوره کسب و کار خوب این است که شما را در مورد نحوه بازاریابی برای مخاطبان هدف راهنمایی می‌کند. به عبارت بهتر مشاوره تبلیغات خوب با استفاده از کانال‌های مختلف بازاریابی باعث می‌شود تا بتوانید به بازار هدف خود دسترسی پیدا کنید.

پیشنهاد ما  روابط عمومی

در حال حاضر صنعت بازاریابی دیجیتال بسیار رقابتی است، پس اگر نتوانید مخاطبان خود را به طور صحیح شناسایی کرده و با آن‌ها ارتباط برقرار کنید، تلاش‌های بازاریابی شما مثمرثمر نخواهد بود.

یک مشاوره تبلیغات در این حوزه می‌تواند نحوه شناسایی و برقراری ارتباط با مخاطبان هدف را به شما نشان دهد. او بهترین کانال‌ها را بر اساس اهداف تجاری شما معرفی می‌کند.

به عبارت بهتر یک مشاوره دیجیتال مارکتینگ به خوبی می‌داند که چگونه از هر کانال می‌تواند برای دستیابی به بازار هدف شما استفاده کند.

بخشی از این خدمات می‌تواند شامل نوشتن محتوای منحصر به فرد، خدمات بازاریابی سئو، خدمات مدیریت PPC و خدمات لینک سازی باشد؛ بنابراین نیاز است که یک مشاوره کسب و کار از فواید هر کدام از روش‌ها بر اساس اهداف تجاری مشاغل آگاه باشد.

 

۲. بهینه سازی استراتژی محتوا

استراتژی محتوا در حال حاضر همان فرایندی است که باعث می‌شود کانال‌های مختلف بازاریابی به یکدیگر متصل شوند. در بحث بازاریابی دیجیتال و تجارت الکترونیک مشاوره کسب و کار باید بداند که چگونه می‌تواند کانال‌های مختلف را به صورت یکپارچه به هم متصل کند تا به اهداف تجاری خاص دست پیدا کند.

هرچند هر کدام از کانال‌ها به تنهایی کار خود را انجام می‌دهند، با این حال کسب و کار شما باید مدیریت و اداره تمام این کانال‌ها را به خوبی کنترل کند. این مسئله می‌تواند به کاهش هزینه و بهینه سازی درآمد منجر شود. استراتژی محتوا را می‌توان مثل اتومبیل دانست، به این معنی که قطعات مختلف برای رسیدن به هدف خاص در تلاش هستند.

در بخش‌های مختلف بازاریابی دیجیتال یک مشاوره تجارت الکترونیک نیز به این موارد آگاه است، یعنی می‌داند که چگونه استراتژی‌های بازاریابی به رشد تجارت شما در هر مرحله کمک می‌کند. زمانی که مشاور نحوه کار کانال‌های مختلف را بر اساس اهداف شما به شکل شفاف و روشن توضیح دهد، به راحتی و به کمک این روش‌ها میزان بازدید و نرخ تبدیل شما افزایش پیدا می‌کند.

 

۳. تجزیه و تحلیل رقبا

مورد بعدی که انتظار می‌رود یک مشاوره کسب و کار خوب برای شما انجام دهد، این است که تجزیه و تحلیل رقابتی در مورد حوزه کاری شما را اجرا نماید. این ارزیابی به شما کمک می‌کند تا فرصت‌های مناسب را در بازار شناسایی کنید. همچنین یک آگاهی ارزشمند برای استراتژی‌های بازاریابی خود در اختیار خواهید داشت.

تحقیقات رقابتی این اطمینان را به کسب و کارها می‌دهد که محتوای ارزشمندی را برای مخاطبان خود تولید می‌کنند. یک مشاوره تجارت الکترونیک خوب پس از انجام تجزیه و تحلیل به شما می‌گوید که بهترین نوع محتوا برای جلب توجه مخاطبان کدام است. این روش معمولا به شکل کارآمد و موثر برای تلاش‌های تبلیغاتی شما صورت می‌گیرد که در نهایت موجب صرفه جویی در هزینه و وقت می‌گردد.

تا زمانی که درک نکنید رقبا چگونه فعالیت می‌کنند، نمی‌توانید به خوبی محتوای با کیفیت ارائه داده و مزایای رقابتی خود را افزایش دهید؛ بنابراین بهتر است در این حوزه توصیه‌های مشاوره‌ای بازاریابی خود را جدی بگیرید.

 

۴. انجام تحقیقات دقیق بازار

درک رقابت بسیار مهم است؛ اما دانستن نیازهای مشتری اهمیتی دارد که اگر نسبت به آن غافل باشید، به موفقیت مد نظر خود نمی‌رسید. تمام فعالیت‌هایی که شما انجام می‌دهید معمولا برای تامین نیازهای مشتریان و مخاطبان هدف انجام می‌شود، از این رو اگر نیازهای آن‌ها را ندانید، تنها هزینه و وقت خود را در در زمینه بازاریابی دیجیتال صرف کرده‌اید.

پیشنهاد ما  بررسی عمیق موضوع برند سازی

یک مشاوره دیجیتال مارکتینگ به خوبی می‌داند که چگونه تولید محتوا بر اساس نیاز بازار و مخاطب هدف قابل اجرا خواهد بود. به کمک این اطلاعات شما می‌توانید به بخش بیشتری از بازار هدف خود دست پیدا کرده و توجه آن‌ها را به سمت نام تجاری خود هدایت کنید.

معمولا مشاوران تبلیغات قادر به شناسایی خلاهای موجود در بازار و همسویی محصولات و خدماتی که شما ارائه می‌دهید با نیاز مخاطبان هستند؛ بنابراین برای استخدام یک مشاوره بازاریابی لازم است اطمینان حاصل کنید که او به خوبی از این موضوع آگاه است.

 

۵. شخصی سازی محتوا برای مخاطبان

ایجاد محتوای ارزشمند و مرتبط با نیاز مخاطب هدف می‌تواند به بهبود عملکرد استراتژی بازاریابی شما منجر شود. یک مشاوره تجارت الکترونیک خوب مخاطبان را بررسی کرده و درباره مطالبی که می‌تواند متناسب با نیاز آن‌ها باشد شما را راهنمایی می‌کند. معمولا محتوای شخصی سازی شده عملکرد بهتری دارد و به تجارت شما کمک می‌کند.

 

۶. تحقیق کلمات کلیدی

مشتریان معمولا از طریق کانال‌های آنلاین شروع به جستجو می‌کنند. به همین جهت یک مشاوره دیجیتال مارکتینگ بازاریابی آنلاین باید درباره کلمات کلیدی موثر با حوزه کسب و کار شما، آگاهی کاملی داشته باشد. تحقیقاتی که او در این زمینه انجام می‌دهد نشان می‌دهد که مشتریان به دنبال چه چیزی هستند و چگونه کسب و کار شما می‌تواند بهترین خدمات را به ایشان ارائه دهد.

در همین بخش آشنایی با اصول سئو و بهینه سازی برای موتورهای جستجو حائز اهمیت است، زیرا می‌تواند به شکل قابل توجهی باعث بهبود تلاش‌های شما در این حوزه شود.

مشاوره دیجیتال مارکتینگ

نقش کلیدی یک مشاوره کسب و کار و دیجیتال مارکتینگ

در کنار تمام مواردی که به آن اشاره کردیم، بسیار مهم است که شرکت‌ها و یا افرادی که در حوزه مشاوره دیجیتال مارکتینگ و تجارت الکترونیک فعالیت می‌کنند، علاوه بر تجزیه و تحلیل خوب بتوانند به صورت خلاقانه عمل کنند. فضای بازاریابی اینترنتی بسیار پویا و در حال تکامل است؛ بنابراین یک مشاوره کسب و کار به خوبی می‌داند که چگونه باید از پس هر یک از چالش‌های موجود در این مسیر برآید.

 

در بحث تجارت الکترونیک و بازاریابی اینترنتی هر کسب و کار علاوه بر استراتژی‌های کوتاه مدت، به چشم اندازهای بلند مدت نیز نیاز دارد تا بتواند به موفقیت مطلوب در این بازار رقابتی دست یابد؛ بنابراین مشاوران حرفه‌ای و فعال همواره در تلاش هستند تا با جلب رضایت مشتریان و همچنین بررسی رقبا بهترین استراتژی‌ها را برای هر کسب و کار طراحی و برنامه ریزی نمایند.

نتیجه گیری

در پایان اگر احساس می‌کنید که کسب و کار شما به یک مشاوره دیجیتال مارکتینگ مناسب نیاز دارد، بسیار مهم است که ابتدا نیاز سازمان خود را برای انتخاب یک مشاوره کسب و کار خوب بشناسید و همچنین پس از بررسی مهارت‌ها و توانایی‌های یک مشاوره حرفه‌ای با او وارد همکاری شوید تا بتوانید نتایج مطلوبی را در این حوزه به دست آورید.

با مشاوره ی تخصصی به کسب و کار خود رونق دهید