هوش مثبت

دسته بندی :ارتقای فردی 30 مرداد 1399 علیرضا بشیری راد 69

ذهن می‌تواند مفید یا مخرب باشد. می‌توانید یاد بگیرید که از آن برای اهداف خود استفاده کنید. عوامل مخربی مانند کنترل‌کننده و لجوج همه سعی خود را به‌کار می‌برند تا مانع رسیدن شما به اهدافتان شوند. در مقابل نیروهای همدلی، کاوش،‌ نوآوری،‌ مسیریابی و عمل قاطع برای غلبه برخرابکارها با هم متحد می‌شوند.

ضریب هوشی مثبت درصد مواقعی است که ذهن شما دوستتان است نه دشمنتان. با تمرین و یادگیری می‌توانید ضریب هوشی مثبت (PQ ) خود را افزایش دهید تا بهره‌وری و شادی بیشتر و استرس کمتر داشته باشید. تمرین کنید تا نیروهای ذهنی مثبت همیشه قدرت را در دست داشته باشند.

بعضی از افراد با گیر کردن در رفتارهای تکراری باعث تخریب ذهنشان می‌شوند که باعث تخریب شدن شادی و عملکرد می‌شود. برعکس، با تقویت هوش مثبت به قدرت تفکر مثبت دست می‌یابند و بر خرابکارهای درونی‌شان غلبه می‌کنند.

در درون هر فردی ترکیبی مختص از ۱۰ خرابکار وجود دارد:

نیروی درونی دوری‌کننده، از ناخوشایندها دوری می‌کند، می‌‌خواهد باعث آرامش شود و عصبانیت را فرو می‌نشاند و در نهایت به جوش می‌آید و زخمی می‌کند.

کنترل‌کننده همیشه مسئول کنترل دیگران است و باید در رقابت‌ها برنده باشد. آنها استعداد زیادی در عصبی بودن و بی‌صبر بودن دارند.

بیش انجام دهنده به رقابت علاقه دارد و همیشه نیازمند تایید است. از هیجانات دوری می‌کند و با اهداف انگیزه می‌گیرد. خویشتن‌پذیری او موقتی است.

بیش معقول با منطق‌گرایی خشک و سرد خود می‌خواهد دانش را در دست داشته باشد، از راه دور به تحلیل مسائل می‌پردازد و از انعطاف‌پذیری گریزان است.

بیش از حد هوشیار یک خرابکار بزرگ است. همیشه شکاک و عصبی و همیشه هوشیار است و نسبت به خطرات حساسیت نشان می‌دهد. باعث خستگی خود می‌شود و دیگران را از خود دور می‌کند.

پیشنهاد ما  عادت های روزمره افراد موفق جهان

راضی‌کننده، این نیروی منفی، علاقمند به کمک به دیگران و به شدت نیازمند تایید دیگران است. باید مدام تشویق شود چرا که از کم‌توجهی آسیب می‌بیند.

بی‌قرار قادر به آرام بودن نیست، برای او زندگی بیش از اندازه کوتاه است و اشتیاقی به روابط بلندمدت ندارد. این نوع از شخصیت تخریب‌کننده باید همیشه مشغول باشد.

سخت‌گیر و سمج به شدت کمال‌گرا و سازمان‌یافته است و همیشه از خود و دیگران انتقاد می‌کند که باعث عصبانیت می‌شود. اندیشه‌های او سفید و سیاه هستند و باور دارد که بقیه تنبل هستند.

قربانی خدای احساسات منفی است و با تجربه‌های دردآور و ذهنیت «منِ بدبخت»، برای گرفتن توجه از دیگران خود را فدا می‌کند.

قاضی خرابکار اصلی است؛ قاضی درونتان مسئولیت بیشتر ناامیدی‌ها، احساس گناه، خجالت و عصبی بودن شما را می‌پذیرد. ۹ تای دیگر شریک جرم قاضی هستند تا شما در باتلاق تفکرات منقی باقی بمانید.

شما در درون خود یک دانا دارید.

دانای درونتان با خرابکارها مبارزه می‌کند تا شما با ذهنی باز اکتشاف کنید، نوآوری داشته باشید و برای خودتان و دیگران مفید و دلسوز باشید. کمکتان می‌کند تا به ارزش‌هایتان واقف شوید.

 

 

منتقد درونتان را ساکت کنید!

قاضی درونتان فقط به تخریب شما فکر می‌کند و موجب سرخوردگی و سرزنش می‌شود. درکار، اعضای گروه به صورت پنهانی یا علنی یکدیگر را تخریب می‌کنند. قاضی خرابکارهای دیگر را نیز به دنبال خود می‌کشاند و فعالشان می‌کند. انگیزش‌های مخصوص به خودتان و روش زندگی‌تان تعیین می‌کنند که کدام خرابکارها قوی‌تر باشند. رفتار خرابکارها را به چالش بکشید و دروغ‌هایشان را برملا کنید تا قدرتشان کم شود.

پیشنهاد ما  کتاب صوتی چگونه می تواند سبک زندگی شما را دگرگون کند؟

دانای درونی خود را قوی کنید.

این شما هستید که بین دانای مثبت و قاضی منفی انتخاب می‌کنید. «تکنیک سه هدیه» کمکتان می‌کند صدای دانای درونتان را بشنوید. به سه موقعیت فکر کنید که مشکلتان فرصتی عالی است برای رسیدن به اهداف. حکمت درونتان کمک می‌کند بر خرابکارها پیروز شوید. با احساسات خود در ارتباط باشید. با دیگران همدلی کنید و مشکلاتشان را حل کنید.

بدون قضاوت کردن و بدون کنترل کردن شرایط به اکتشاف بپردازید. توانایی نوآوری شما، خرابکارها را ضعیف می‌کند. ایده‌های نو داشته باشید و هیچ‌یک را قضاوت نکنید. به ایده‌هایتان قدرت بدهید و تاییدشان کنید. اگر احساس می‌کنید گم شده‌اید، برای پیدا کردن مسیر و پیدا کردن خودتان از قطب‌نمای درونی‌تان استفاده نمایید.

قاطعانه عمل کنید و اجازه ندهید خرابکارها مانع از رسیدن شما به اهداف و طرح‌هایتان شوند. انتخاب‌هایتان را دوباره بررسی کنید و در صورت نیاز تغییراتی اعمال کنید. ماهیچه‌های PQ ذهنی خود را تقویت کنید. روزانه از ورزش‌های ‌PQ، ۱۰۰ تکرار داشته باشید. به واکنش‌های فیزیکی خود بیاندیشید. آرامش داشته باشید و غذایتان را پیش از خوردن بو نمایید. برای قدم زدن بیرون بروید و به صدای طبیعت گوش فرادهید. کسانی را که دوستشان دارید عمیقا در آغوش بگیرید.

جایگزین کردن عادت‌های جدید به جای عادت‌های کهنه و مخرب ۲۱ روز زمان میبرد. مسیرهای ذهنی جدید را با قدیمی‌ها عوض کنید و به حرف مخرب‌ها گوش ندهید.

علیرضا بشیری راد

بشیری راد هستم علاقمند به کارآفرینی و دیجیتال مارکتینگ و 9 سال هست بصورت تخصصی درین زمینه فعالبِت میکنم,خوشحال میشم تجربیات خودمو در اختیارتون بزارم.

مطالب مرتبط :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

لینک کوتاه:

دانلود

لطفا برای دریافت لینک دانلود اطلاعات خواسته شده را وارد نمایید