طراحی شما باید کار کند که مصرف زمان و پول را کمتر کند، پس بهتراست مستقیماً با بازار هدف خود ارتباط بگیرید.

جالب است بدانید که:

طراحی هیچ وقت خنثی نیست یا به رونق کسب و کارتان کمک میکند یا کسب و کارتان را از رونق می اندازد و باعث هدر رفت پول و زمان شما خواهد شد.

حالا سوال این است طراحی چه چیزی میتواند باشد و چه چیزی نمی‌تواند باشد؟ جواب این است طراحی نه تزئینی است و نه ذهنی طراحی کاری نیست که در اخر پروژه انجامش  دهید و همینطور، طراحی ذهنی هم نیست. فونت و رنگی مورد علاقه  شما  طراحی نیست!!   طراحی مناسب  است که  بادتوجه به شرایط شما  نتیجه‌ی  خوبی داشته باشداما به یاد داشته باشید طراحی راه حلی برای جبران کمبود در پیام متنی بازرګانی شما نیست.

با فرهوش بمانید تا با 7 کلید اصلی طراحی اشنا شویم:

1-برنامه ریزی

اهداف پروژه را تعریف کنید و این سوالات را از خودتان بپرسید.  عبارتند از:

1-بازار هدف شما چه کسانی هستند؟

2- فعالیت مطلوب شما چیست؟

3. اگر وارد بازار شوید چه نفعی به بازار خواهید رساند؟

4. مشکلات و سد راه خودتان را چه چیزهایی میدانید؟

5. رقیبانتان را شناسایی کنید رقبای شما را چه گروهی تشکیل میدهند؟

6. نظرتان در مورد منابعتان چیست ؟ فرهوش این اطمینان را به شما میدهد که با جواب دادن سوالات بالا طراحیتان با استقبال زیاد و منجر به فروش خواهد شد.

2. تناسب

در واقع نمیتوان یک روش کلی برای طراحی نامبرد در واقع یک نسخه کلی برای موفقیت در طراحی وجود ندارد در واقع چیزی که قطعا نتیجه خواهد داد  همان  طرحی است که  نسبت به شرایط بازار هدف، اهداف و شرایط رقابتی و منابع شما تعریف میشوند. نمیتوان گفت که یک رنگ خاص مانند (قزمز) یا  یک فونت مثل (آریا) خیلی عالی یا بد هستند. این با توجه به  نکته مهم این است که رنگ قرمز یا فونت اریا در به وجود آوردن شرایط دلخواه ما میتواند موثر واقع شوند.

پیشنهاد ما  9 مرحله آسان برای اینکه جذاب ترین تبلیغات را داشته باشید

دیگر مواردی که خیلی مهم هستند این است که پیام های ما کوتاه باشند تا خواندن آن راحت تر باشد.

3.تولید خوانندگان

همه عجله دارند!! هیچ کس رغبتی به خواندن متن شما ندارد همه مطالب را سطحی میخوانند خب سوالی که پیش می اید حال چگونه خوانندگان را ترغیب کنیم؟

در اینجا با فرهوش بمانید تا چند مورد را باهم بررسی کنیم.

حقیقت آن است که هیچکس منتظر نیست تا تبلیغات شما را بخواند! همه خوانندگان سطحی هستند. همه عجله دارند.

 

 

این کار با ساده کردن پیام ها تا حد ممکن با استفاده از موارد زیر عملی  است :

1.عنوان و اسم های ساده و قابل فهم

2 . متن اصلی قابل فهم

3.عنوان های فرعی سازماندهی کننده

4.استفاده از طرح های گرافیکی توضیحی

5.خلاصه موضوع

6.فضای سفید در حاشیه متن رعایت شود.

هر یک از پیام های بازاریابی باید منجر به هم افزایی بازاریابی شود که بزرگتر از اجزایش است. ابزاری مانند مدل ها و قالب ها ارائه تصویر مناسب را آسان می کنند. بهترین کار این است که برای کسب و کار خود یک  رنگ اصلی برگزینید  از یک فوت خاص استفاده کنید و  یک سبک خاص را انتخاب کنید  طوری که اگر فردی دو تبلیغات متفاوت شما را مشاهده کرد متوجه شود این دو تبلیغ مربوط به یک شرکت است.

4.سازماندهی

طراحی باید این قدرت را داشته باشد که  از دل هرج و مرج،  یک نظم  خاص ایجاد کند. طراحی باید تاکید گزینشی برای انتقال پیام ما را داشته باشد تا خوانندگان سطحی بتوانند مهم ترین ایده هایتان را به آسانی بفهمند.

همانظور که میدانیم یک فرایند یازاریابی دیر یا زود محکوم به نابودی است پس پیام تبلیغی شما باید دائما در معرض دید باشد تا شرکت شما اولین و مورد اعتماد ترین شرکت شناخته شود.

پیشنهاد ما  10 قانون بازاریابی در رسانه های اجتماعی

5. باید طرحی دارای ثبات و ویژگی قابلیت پیش بینی  باشد

زیرا این باعث شناخت شما خواهد شد. یک طرح بی ثبات محکوم به شکست است. بنیان تغییر کند محکوم به شکست است

6.کارایی

در واقع طراحی باید موجب صرفه جویی در پول و زمان شود. طراحی باید کارا باشد .

از این پس، قبل از تسویب هر طرحی که می خواهید برای بازاریابی و تبلیغات استفاده کنید از خود بپرسید:

7. مهارت

موفقیت ترین طراحها در  توجه بیشتر به جزئیات موفق شدند تا خلاقیت. جزئیات را تنظیم کنید و از استانداردها پیروی کنید.

از خودتان بپرسید که آیا این طرح توجه مخاطب را جلب می کند و درک پیام تبلیغاتی را آسانتر می کند؟

اگر در طراحی سوالات بالا جوابشان مثبت نبود طرح را تغییر دهید حتی اگر طراحش یک فرد حرفه ای بوده؟!!!

بازار مرتبا درباره شما قضاوت می کند. بازار بر اساس توانایی شما در حفظ استانداردها و پیشروی بر طبق برنامه به مناسب بودن یا نبودن شما رای میدهد.

نتیجه

طراحی صرفا برای زیباتر کردن پیام تبلیغاتی شما نیست. در واقع در تبلیغات هدف شما ایجاد آثار هنری ارزشمند نیست، بلکه پیامی است که فروشتان را افزایش میدهد.

وظیفه ی گرافیک کمک به خوانایی پیام تبلیغاتی استهیچ وقت طراحی گرافیک نباید با اهمیت تر از محصولات و خدمات شما جلوه نمایی کند و  جلب توجه کند.

سعی کنیم مدل انتخابی ساده باشد. جالب است بدانیم که:

موفق ترین طرح ها در بازار یابی طرح هایی نیستند که توسط هنرمندان و نوابغ طراحی شده اند، در عوض طرحهایی هستند که سادگی در انها رعایت شده است تا متن  پیام خواناتر باشد.