شرکت مایکرو سافت وکوکاکولا دو نام تجاری معروف اند اما ایا روش تبلیغاتی آنها با هم یکسان است؟ایا مانند کوکاکولا آگهی هایی از مایکروسافت در تبلیغات به جشم میخورد؟جواب منفی است.

اما چگونه مایکروسافت به معروفیت می رسد و علاقه مندان به کامپیوتر مقالات شان را به صورت جدی دنبال می کنند؟رسانه.رسانه ها نقش عظیمی در این نوع تبلیغات دارند.

روابط عمومی(Public Relation or PR) چیست؟

هنگامی که تبلیغ برای محصولی به صورت غیر مستقیم انجام شود روابط عمومی خطاب میشود این کار معمولا به عهده رسانه است.

روابط عمومی نسبت به تبلیغات مزایایی دارد که عبارت اند از:

1.در تبلیغات برای چاپ یا نمایش پیام باید پول بپردازید اما در روابط عمومی این گونه نیست.

2.تاثیری که روابط عمومی دارد تبلیغات ندارد.

3.مطالبی که روابط عمومی منتشر می کند  به اطلاع افراد بیشتری می رسد.

در روابط عمومی سه اصل باید همواره رعایت شود، اولا باید متفاوت باشید، دوما اگر می دانید که روابط عمومی به شما کمک نمی کند وقت و زمان خود را هدر ندهید و سوما ایده های جدید و قابل تأمل داشته باشید زیرا در این صورت تهیه کنندگان برنامه های تلوزیونی و گزارش گران و مجریان به زودی شما را پیدا خواهند کرد.

 

 

8 راهکار برای ارتباط با رسانه ها

1.پرونده ای به اسم پرونده تماس شخصی بسازید و نام تمامی رسانه هایی که شما را می شناسند درج کنید تا وقتی میخواهید مطلبی را منتشر کنید پاسخ تماس هایتان را بدهند.

2.پیگیر باشید.اگر برای کسی اعلان مطبوعاتی می فرستید با او تماس بگیرید و روند کار را پیگیری کنید.

پیشنهاد ما  گفتگوهای موثر در فروش

3.ثابت کنید در کار و زمینه ی تخصصی خود ماهرید و مطبوعات باید برای مصاحبه به شما مراجعه کنند.

4.خود را محدود به یک موضوع خاص نکنید و در همه زمینه ها تا حد ممکن تلاش کنید.

5.اگر قصد ورود به رسانه ی خاصی را دارید مطلبی مخصوص آن رسانه تهیه کنید.

6.در جاهایی که دوربین ها از قبل در آنجا هستند بروید به جای آنکه از رسانه ها بخواهید واقعه ای مربوط به کار شما را  را ثبت کنند.

7.توقع بی جا از رسانه ها ممنوع.برای رسانه مهم این است که مطالب شما برای مخاطب جذابیت دارد یا خیر پس توقع این که به مطالب شما همیشه علاقه نشان دهند بی مورد است.

8.رسانه حکم خریدار و شما حکم فروشنده را دارید پس نیاز های یک خریدار را با کمال میل بر طرف کنید.