هفت گام برای پیشرفت در کار و زندگی

خلاصه مطالب

  • برنامه ریزی در طولانی مدت برای تغییر رفتار ، به هیچ عنوان کار دشواری نیست، اما اینکه مطابق برنامه پیش برویم و این رویه را حفظ کنیم بسیار مشکل است.
  • دلیل رفتار خاص شما، مسئله ای جانبی است. شما باید روی طرز رفتار خود متمرکز شوید.
  • با پیروی از این برنامه بهبود شخصی 7 مرحله ای می توانید تغییری اساسی در خودتان به وجود آورید.
  • اول، از آمادگی، اشتیاق و قابلیت بهبود شخصی خود برای این برنامه مطمئن شوید.
  • دوم، قصد دقیق خود برای تغییر یک رفتار خاص و روش آن را مشخص کنید.
  • سوم، مربی، راهنما یا فردی را استخدام کنید که دایره حمایتی را برای شما شکل دهد.
  • چهارم، از آن ها بخواهید بازخورد بی طرفانه ای درباره رفتار شما ارائه دهند.
  • پنجم، این ورودی را بازبینی و تحلیل کنید و از آن درس بیاموزید.
  • ششم، برای تغییر رفتار خود، برنامه ای طراحی کرده و سپس آن را اجرا کنید.
  • هفتم، صحت عملکرد خود را کنترل کرده و در صورت نیاز، برنامه خود را مجددا تنظیم کنید و در نهایت، موفقیت خود را جشن بگیرید.

آنچه در این چکیده می آموزید

1- چرا تغییر رفتار دشوار است؟

2- هفت گام بهبود شخصی برای تغییر رفتار چیست؟

3- چگونه آنها را اجرا کنیم؟

آیا واقعا مایلید تغییر کنید؟

وقتی بحث تغییر رفتار  است، یافتن راه حلی برای این تغییر  بسیار ساده است، اما حفظ تغییر  واقعی کار بسیار دشواری است، به این دلیل که رفتار یک عادت است و اکثر مردم مایلند رفتار بد خود را  تغییر دهند، این کار را غیرممکن می بینند. به عنوان مثال، مردم می دانند که استعمال دخانیات خطرناک است، اما همچنان به این کار ادامه می دهند ؛ و سالانه 438.000 آمریکایی در اثر مصرف سیگار جان خود را از دست می دهند.

  • تغییر با انتخاب کردن شروع می شود. رفتار خود را کنترل کنید. تغییر پایدار مستلزم انتخاب رفتار

مطلوب است.

  • این رفتار است که در نظر گرفته می شود. دلیل رفتار خاص شما موضوعی جانبی است. بر نوع رفتار خود تمرکز کنید.
  • بهبود شخصی به شما کمک می کند تا به تغییر رفتاری پایدار دست یابید. آموزش عملی نتیجه بخش

است. بهبود شخصی فقط نوع دیگری از آموزش عملی است.

  • بهبود شخصی با تفکر من می توانم آغاز می شود. اگر خودتان را باور داشته باشید، همه چیز ممکن می شود.

7 گام تا تغییر

برای اینکه بهبود شخصیتان نتیجه بخش باشد، به اطلاعات  قابل بازبینی نیاز دارید که بر اساس نظرات بی طرف افراد جمع آوری شده اند تا در ارزیابی این که کجا هستید و به کجا می خواهید بروید. شما به یک مربی یا راهنمای شخصی نیاز دارید که برای باقی ماندن در مسیر صحیح و آماده شدنتان، به شما کمک کند. اگر واقعا برای تغییر رفتار و بازسازی خود آماده هستید، 7 گام فرایند بهبود شخصی را طی کنید.

گام اول: میزان توانایی خود برای بهبود شخصی را مشخص کنید

تغییر رفتار به ایمان احتیاج دارد؛ باید باور داشته باشید ، باور به این که تغییر واقعی در دستان شماست. برای اینکه میزان توانایی خود برای بهبود شخصی را مشخص کنید، از خود سوال کنید: آیا توانایی، آمادگی و اشتیاق تغییر دائمی رفتار خود را دارم؟ پاسخ این سوال پیچیده، نیازمند داشتن افکار مشخص است. از بپرسید که  امکان تغییر دارید. اکثر مردم اگر خودشان بخواهند می توانند تغییر کنند، اگرچه ممکن است بعضی از  آن ها با  ندای درونی وسوسه شوند که مانع تغییرشان  می شوند. آیا انعطاف پذیری روانی، قدرت وشورو  اشتیاق و تلاش لازم  برای تغییر دارید؟ آیا قادرید همه کارهای لازم را  انجام دهید؟

پیشنهاد ما  چطور گرامر زبان انگلیسی را یاد بگیریم؟

گام دوم:  اهداف خود را مشخص کنید

وقتی هدف راسخی برای خود در نظر گرفتید، اولین گام  برنامه ریزی را تعیین کنید. اگر هدف شما ادامه تحصیل است، به آموزشگاه کنکور نزدیک خود بروید  و همه اقدامات خود را هرچند کوچک درآن یاداشت کنید تا هدفتان مشخص شود. به صداهای تخریب کننده درون خود توجه نکنید. مانند:

  • صدای منتقد درونی: تو می خواهی با این نمراتی که در دبیرستان داشتی به دانشگاه بروی؟
  • صدای بدبین و عیب جو: هرگز نمیتونی از سیگارکشیدن دست بکشی. چرا فکر میکنی این دفعه میتونی؟
  • صدای طفر ه رو و تعویق انداز: قبل از ترک فقط همین یک پاکت را می کشم.
  • صدای منطقی: من دسر ن نمیخوام، اما رد کردن آن درست نیست.

گام سوم: راهنما و دایره حامیان خود را مشخص کنید

با استفاده از این فرایند تغییر رفتار در بهبود شخصی نیازمند همکاری افراد حمایت کننده  است. تحلیل منطقی رفتارتوسط خودتان مشکل است. از افرادی که شما را می شناسند بخواهید تا این مسئولیت مهم را به عهده بگیرند و اید ه ها و چشم اندازهای مفیدی در اختیارتان بگذارند.

خانواده و دوستان و همکاران نزدیک هم می توانند با حمایت عاطفی  ارزشمند شان، در تغییر به شما کمک کنند. نکته بسیار مهم این است که شما  به یک مربی یا راهنمایی نیاز دارید که به شما کمک کند. این فرد می تواند نقشی اساسی در بهبود شخصی و رشد شما ایفا کند. علاوه  بر این ، از میان دوستان یا آشنایان  دایره ای از حامیان انتخاب کنید تا در سفر دشوار تغییر شخصی دائما به شما کمک کنند واقعا به شما اهمیت  می دهند و با شما صادق هستند و شما برای آنها مهم هستید، راهنما و دایره حامیان باید شما را موظف به کسب موفقیت  و رشد و پیشرفت کنند.

 

blank

 

گام چهارم: درخواست بازخورد

در بهبود شخصی دریافت بازخورد بی طرفانه امری بسیار مهم و حیاتی تلقی می شود. به کمک حامی خود، پرسشنامه ای جامع برای دریافت بازخوردها آماده کنید که برای ارزیابی پیشرفت مهم و ضرری است.

این سوالات درباره ارزیابی شرایط فعلی خود و نحوه احتمالی تغییر آن،  از اساسی ترین کارهایی است که باید انجام دهید چرا که ضامن موفقیت شماست.

گام پنجم: بازخوردها را تحلیل کرده و به آ نها پاسخ دهید

شاید نگاهی که مربی و دایره حامیان به شما دارند با نگاهی که خودتان به خود دارید، بسیار متفاوت

پیشنهاد ما  4 قانون برای تغییر کار و زندگی

باشد، به همین دلیل، ممکن است که بازخورد آن ها شما  را متعجب یا ناراحت و یا عصبانی  کند.  این عکس العمل های به این صورت است: آن ها اشتباه  می کنند یا من اینطور نیستم. درحقیقت، هرکس تصویری غیرواقعی از خود دارد، ساختاری که روانشناسان آن را خود ایده آل  می نامند. پس، ممکن است دریافت بازخورد صریح برای شما آزار دهنده باشد بعد از این تجزیه و تحلیل، شما و راهنما باید برنامه بهبود شخصی  را طراحی کرده و برای تغییر رفتار خود به رفتاری مطلوب تر، برنامه ریزی منسجم،و  برنامه هایی برای کنترل موانع احتمالی و اقدامات  اساسی، گا مهایی را  آماده کنید.

گام ششم: بر اساس برنامه بازی پیش روید و اقدام کنید

تغییر و بازسازی رفتار نیازمند داشتن یک برنامه عملی قدرتمند و منسجم است که بر هدف شما برای تغییر متمرکز است. واقع گرا باشید. پیروی از برنامه های پیچیده،کار طاقت فرساو بسیار  دشوار است، پس برنامه خود را هر چه قدر که می توانید ساده تر کنید.

اگر کارها آنطور که امیدوار بودید، پیش نرفت و رضایت نداشتید از استراتژی های احتمالات استفاده کنید. اگر برای دست یابی به اهداف باید در مسیر پیچیده ای حرکت کنید، آن را به گا مهای کوچکتر و قابل دست یابی تقسیم کنید. همه موارد را روی کاغذ بیاورید. فرضیات، اهداف و گا مهای عملی خود را دائما کنترل کنید.  این را بدانید که همه چیز  عینا مطابق  برنامه پیش نخواهد رفت. مواظب موارد اغواکننده باشید، موارد اغواکننده همان مناطق خطری که در تلاش شما برای تغییر اختلال ایجاد می کنتد. به عنوان مثال، برای کسی که می خواهد اعتیاد را ترک کند، مواد مخدر یک اغواگر  است.

گام هفتم: موفقیت خود را پیگیری کرده و آن را دوباره تعریف کنید

تغییر رفتاری پایدار در مجموع بین 9 تا 12ماه زمان می برد. در طول این مدت، احتمال منحرف شدن از مسیر وجود دارد. اگر چنین اتفاقی روی دهد، به معنی سرکوب و مغلوب شدن نیست.  بلکه باید آن را همانند

دست اندازهای جاده تصور کنید و از جایتان بلند شوید و  مجدد به مسیر خود ادامه دهید.  برای هر شکست موقتی برای خودتان جریمه تعیین کنید.  برای مثال، اگر برنامه شما خوردن غذاهای سالم و کاهش وزن است ، اما تسلیم شدید و پرخوری کردید، برای جبران شام نخورید. وقتی به هدف خود یعنی تغییر رفتار رسیدید، از مربی خود بخواهید که بی طرفانه تغییر شما بر اساس برنامه را قضاوت کنند و در این زمان است که شما باید این موفقیت چشمگیر را با افرادی که در طول این مدت همواره  مشوق و حامی  شما بودند، جشن بگیرید.

درباره نویسنده

هاوارد.ام گاتمن، نویسنده کتاب تیم های بزرگ کسب وکار ، رئیس شرکت استراتژی های توسعه

گاتمن است که در حوزه مربیگری و آموزش توسعه مدیریت فعالیت می کند.