80 درصد موفقیت در فروش به نگرش و 20 درصد به استعداد بستگی دارد.باید عزت نفس خود را افزایش دهید و از طرد شدن نترسید.هود را مشاور بدانید نه فروشنده سعی بر حل مشکل خریداران داشته باشید.

تاثیر قدرت فردی بر فروش

قدرت فردی خود را با روش های زیر افزایش دهید:

1.در هنگام خراب شدن کارها هرگز بهانه نیاورید و مسئولیت کار خود را بپذیرید.

2.در مواجهه با مشکلات همیشه مثبت بنگرید و خوشبین باشید.

3.باور داشته باشید که شما عالی هستید و شایسته بهترین هایید.

4.مقاومتتان را افزایش داده و هرگز به راحتی خسته و ناامید نشوید.

5.همیشه با خریدار صادق باشید.

6.بخاطر نعمت هایی که در اختیار شماست،سپاسگزار باشید.

7.هدف عمیقی برای خود تعیین کنید.

ویژگی های فروشندگان برتر

1.هیچگاه نزد خریدار،از زندگی شخصی خود شکایت،گله و از رقبا انتقاد نکنید.

2.دیگران را بدون قضاوت بپذیرید و گرم و صمیمانه لبخند بزنید.

3.در مواجهه با موفقیت دیگران،از آنها تقدیر کنید.

4.از هر کسی برای هرکاری تشکر کنید.

5.دیگران را بخاطر موفقیت هایشان تقدیر کرده و با این کار به آنها حس رضایت بدهید.

6.هرگز با خریدار بحث نکنید.

7.با اشتیاق به حرف های خریدار گوش کنید.

نکته ی دیگر این است که دو دلیل اصلی خرید(اشتیاق بدست آوردن و ترس از دست دادن)را در نظر گرفته و ازآن درهنگام ارائه فروش استفاده کنید.

 

 

ظاهر مناسب

داشتن ظاهر مناسب بسیار تاثیرگذار است.پس بهنکات زیر توجه کنید:

آقایان:

همیشه کراوات ابریشمی بزنید.

جوراب تیره تر از شلوارتان بپوشید.

کفش مشکی همیشه انتخاب مناسبی است.

موی صورت مانع موفقیت است.

پیشنهاد ما  چگونه از نیروی مشتریان کسب سود کنیم؟

موی بلند اصلا پذیرفتنی نیست.

بانوان:

همیشه ظاهر آراسته و شیک داشته باشید.

وقتی لباس میخرید، دو برابر همان پول را صرف خرید نصف آن لباسها کنید و لباسهای گرانتری بخرید.

در نهایت همیشه به کفش های خود واکس بزنید،مسواک بزنید و به بوی بدن خود حساس باشید.

خریدار احتمالی

خریدار را در یکی از چهار گروه زیر دسته بندی کنید:

1.خریدار موفق:که کسب و کارش خوب پیش می رود.فروش به این گروه بسیار ساده است زیرا خودشان میز موفق هستن.

2.خریدار مشکل دار:که محصولات و خدمات شما را حلال مشکلات خودش می داند.

3.خریدار راحت طلب:که از شرایط موجود راضی است و نیازی به تغییر ندارد.این افراد فرصت خوبی برای فروش محصول نیستند.

4.خریدار منفی:که نفرت انگیز هستند و سریعا گفتگوی فروش خود را با آنان خاتمه دهید.

در نهایت با با دعوتی آسان، ارائه فرضیه و ارائه جایگزین فروش خود را نهایی کنید.